hannacarin

Fredaglördagsöndagmåndag & lite tisdag.

Kategori: Allmänt

Måndag och ny vecka, tjoho. Har vart lite off några veckor, men det känns som att det börjar släppa nu. Har haft en tokmysig helg där jag gjort massa kul saker och det var nog starten på ett piggare humör :) Trodde ju att Smålands-deppet skulle försvinna så fort jag tog mitt pick och pack och flyttade hemöver. Men det fanns hinder här hemma också som har vart lite halvjobbiga att ta sig över. Dock känns allt lite bättre och jag har nog börjat anpassa mig i hemma-rutinerna nu. Att jag börjat jobba bidrar nog också till det hela skulle jag tro, trots att jag är svintrött varje dag och går och lägger mig vid halv elva på fredagkvällarna. Jag får ta den smällen.

Helgen då, den som var så himla mysig. Fredagskvällen försvann tillsammans med C, en pizza och Iron Man. Halv elva entrade vi sängen och vid elvatiden sussades det så sött på Norrstrandsgatan 19a. Det var skönt. Och jag sov ända till elva på lördagen, trött kanske? Började dagen med ett skönt magpass på Sats med Anna och Camilla, riktigt bra start på dagen. Hem och gjorde mig vacker för att sedan fortsätta dagen. Bio stog på schemat. Min 3D premiär blev Narnia. Filmen var bra men 3D:n kunde nog kvittat, vill se nått mer för dom pengarna faktiskt. Precis när bion var klart blev det kris på månen och jag stack och jobbade Karlstads fattigaste lördag på hela året. Januari, lördag innan löning. Dock var det en hel massa som hittade dit och sms-lånen haglade säkert under kvällen. Trots torkan i min och Tuttans bar hade vi rätt trevligt. En skön kväll blev det.

Söndag, veckans skönaste slappardag. Drog till Forshaga och firade stora LILLEbror på 18 års dagen. När blev han så stor? Betyder det att jag verkligen börjar bli gammal nu tro? Fyller ju faktiskt 24 år om typ tio månader. Nae, känner mig purung och bryr mig inte om det där med ålder nå värst :P Var ett mysigt kalas med halva styrkan, resten får fira på torsdag. En sak i taget med min mammi :) Söndagkvällen avslutades precis som den har gjort de senaste månaderna - med am.fotboll såklart! Jag fortsätter att göra min plikt som fotbollsfru och engagerar mig mycket noga. Nästa helg är det iaf final, Super Bowl, som det heter där i Amerikat. Jag hejjar inte direkt på något lag, men familjen hejjar på Green Bay så jag är väl lite på deras sida kanske!

Imorrn ska jag, som jag skrev i föregående inlägg, på ytterligare en arbetsintervju. Det här är ett jobb som jag är utbildad till att göra och känns därför ganska viktigt. Jag håller alla tummar och tår på att det ska gå vägen. 20 minuter snabbintervju ska jag göra, vi får väl se vad sker. Jag lär ju hålla er uppdaterade.

Det blev något av en uppsats detta häringa inlägget. Men det blir så ibland :) Nu ska jag platta till håret och sen slänga mig i världens skönaste säng!
Kommentera inlägget här: