hannacarin

Möbelkrängarn och Bitterfittan :P

Kategori: Allmänt

Blocket är ett himla bra forum alltså. Av de sakerna Emil la ut igår har han på torsdag blivit av med soffgruppen och på lördag kommer det spekulanter på köksbordet med stolar. Bara att få sålt de sakerna blir ganska bra med pengar till renoveringen, vilket är otroligt trevligt! Det är inte alls billigt att renovera kan vi konstatera… Emil var ju rätt medveten om det, men lilla jag med huvudet i sanden vet ju inte så mycket om gipsskivor och spotlights :P Dock har jag flaggat för att jag gärna hjälper till, trots mitt ovetande, så när det är dags för målning/tapetsering och liknande saker kommer jag vara supertaggad :D Ska bli roligt!

Ikväll är det bara jag hemma på Rud. Emil fick efter mycket krångel i förmiddags åka till Västerås. Resan var planerad redan igår, men att Hasses bil skulle pajja i Karlskoga var inte planerat. Därför blev det sent iväg och det resulterade i övernattning… Suck. Tänk så fort man vänjer sig med att ha någon i närheten hela tiden, känns jättetomt utan honom hos mig. Ändå var det bara några månader sen jag var helt själv och det gick ju bra.. Även fast jag funderade starkt på att flytta in och Anna och Anders där en sväng ;)

Annars så har jag en grishelg framför mig och längtar egentligen mest till måndag igen. På fredag är det heltidsjobb 08-15.30 och därefter julgala på månen 16.00-02.00. På lördagen är det bara att sova sig fram tills nästa grispass börjar vid 16. Suck… Varför ha en fritid och ett liv när man kan jobba?

Låter lite (mycket) bitter, jag vet. Men man får vara det ibland!
Kommentera inlägget här: