hannacarin

Lund tur och retur...

Kategori: Allmänt

Jag älskar Lund! Jag vill gifta mig i Domkyrkan. Jag vill ha en lägenhet med en lummig innergård. Jag vill ha en stadspark som är lika fin som i Lund. Jag vill ha lika mysiga affärer som i Lund. Jag vill ha Lund!

Behöver jag säga att vi har haft en toppenhelg...? :) Jag säger det ändå. Vi har haft en toppenhelg! Emils mamma Carina tog emot oss i fredags med ett varsitt glas vin och efter det svävade vi nog på moln ända tills igår när vi åkte igen. Hon har verkligen varit världens bästa och goaste värdinna och vi har varit superbortskämda :) God mat, underbart sällskap, massa kärlek och en mysig stad. Kan det bli bättre? :) Om jag var kär innan jag åkte ner dit är det nog inget mot vad jag är nu. Min Emil har allt :) Vi hade dock kunnat haft en bättre hemresa :P Jag ska ta den korta versionen.

Utanför Halmstad får vi punktering, mitt på E6:an. Tjoho! Fick inte loss däcket (fälgkorset vek sig och muttrarna vägrade släppa). Ringer Assistansjouren. 1,5 timme senare är däcket bytt & vi får skjuss till en mack för att pumpa däcket. Det trista beskedet om 70 km/h resten av vägen hem trycker oss lite. på samma ställe som vi fick stopp fick även en jugge/bulgar/maffioso stopp (hade tankat diesel i en beppa-bil PUCKOT!!). Han har inte råd att lösa ut sin bil och vi får skjussa han hem till GBG. I två timmar får vi höra en heeel del suspekta historier och det känns minst sagt otryggt att ha honom i baksätet. Men vi är goda medmänniskor. Åker från GBG vid halv åtta-tiden och rullar in på Rud vid tolvsnåret. UNDERBART!! Tog bara 11 timmar Lund - Karlstad.... :P














Kommentera inlägget här: