hannacarin

Gammalt blir nytt...

Kategori: Allmänt



Igår åkte vi och hämtade möblerna som har varit inne på lackering senaste veckorna. Huset är nu ytterligare ett steg mot att bli helt klart. En matsalsmöbel med sex stolar tillsammans med ett stort skåp, allt i kulören ”Antikvit”, pryder nu den köksanslutande delen i vardagsrummet. Like a glove! Mattan vi fick av mormor och morfar passar jättebra tillsammans med möblerna och imorgon ska jag och mamma köpa nytt tyg till stolsdynorna. Fasen, det börjar likna något nu! Kanske ska smälla upp lite gardiner och gröna växter också, sen är vi nog hemma tror jag. Känns så jävla skönt!!!

I slutet av januari drog vi igång det här projektet lite smått och efter att jag gjorde mitt sista pass på Månen i slutet av februari har vi kört på för fullt. På ungefär fyra månader har vi helrenoverat ett hus, bortsett från toaletterna. Vi kan om vi måste!

Även om jag aldrig mer vill göra något liknande igen är jag grymt stolt över vår insats och jag har lärt mig så otroligt mkt på att vara med under hela tiden. Även om det blivit några timmar med att bara glo på Emil har jag jobbat desto fler timmar med egna saker. På lördag ska jag måla de sista listerna i hallen och även slänga på färg på källar- och toalettdörren. Sen får Emil sköta monteringen av alla nya handtag. Sen i februari har vi kört lite frisläppt stil här hemma, inga handtag och ingen möjlighet att stänga någon dörrarna. Det är faktiskt inte en enda gäst som klagat än… Kanske ska vi fortsätta handtagslöst…? ;)

KOMMENTARER:

  • Cheeky Malin säger:
    2012-05-31 | 20:14:21
    Bloggadress: http://cheekymalin2.blogspot.se/

    Jag älskar att göra gammalt till nytt. Det finns en "personlighet" i såna möbler. Ser fint ut med bordet på mattan!

Kommentera inlägget här: