hannacarin

Vänta du bara...

Kategori: Allmänt

Har följt en blogg i några veckor nu, Paula heter hon som driver den. Nybliven tvåbarnsmamma och sambo. Hon och jag lever verkligen helt olika liv och har olika uppfattning om mycket, förstår jag när jag läser hennes inlägg. Men det kan vara nyttigt att vidga sina vyer lite så jag har hängt kvar. Idag länkade hon dock till ett gammalt inlägg hon skrivit, om de klassiska "vänta du bara"-kommentarerna man följs av som gravid/mamma, och här kände jag verkligen precis som hon. Här hittar du inlägget: http://paulas.me/mompower/

Även om jag förstår att vi är många som utsätts för dessa negativa människor kändes det ändå skönt att läsa om det. Var inte många punkter som passade in på de kommentarer jag fått, men själva poängen är ändå där. Varför ösa massa negativitet på någon som precis ska uppleva att bli förälder för första gången...? Som Paula skriver finns det absolut många jobbiga stunder, det kan väl vem som helst räkna ut, men ibland kanske man ska försöka se bortom det och faktiskt ta fram de positiva sakerna om någon frågar en.

Jag hoppas verkligen att jag kommer kunna ta fram det positiva med min graviditet om någon som nyss blivit gravid frågar mig hur det var (är). För överlag har jag en kanonbra graviditet! Jag har knappt haft ont, kunde jobba så länge som jag önskade, har varit fysiskt aktiv, inte spytt, sluppit foglossningar... Sen har jag också klagat, absolut. Jag har tufft med min graviditet mer psykiskt och har nu på slutet varit väldigt rastlös. Men om någon frågar mig ska jag försöka att låta bli att säga dom två sakerna det första jag gör. Jag hoppas också att jag kan låta bli kommentaren "vänta du bara" för den är hemsk! Inget graviditet är lik den andra, inget barn är likt det andra och jag upplever saker som ingen annan gör. Därför är det inte ens en relevant kommentar, tycker jag. 

Oscarsmingel... Hur många operationer har dessa två gjort ihop egentligen...? Kan inte avgöra vem av dom som ser värst ut, haha.😂

Nu till något helt annat... Oscarsgalan som sändes inatt. :) Jag hade som mål att se klart på allt rödamattan-vimmel så vid halv tre knoppade jag. Höll såklart tummarna för Leonardo DiCaprio och när jag vaknade för kissrunda vid sex-snåret lyckades jag hålla ögonen öppna tillräckligt länge för att kolla Aftonbladet, haha. Och han vann ju! Så jäkla välförtjänt. Har alltid gillat honom och det skadar ju inte att han ser löjligt bra ut. ;) Så om både Emil och Norman Reedus dumpar mig är det Leo jag kommer gifta mig med. ;) Höll såklart tummarna för vår svenska Alicia Vikander också och det var riktigt imponerande att hon vann! 

Kommentera inlägget här: