hannacarin

Fixerad!

Kategori: Allmänt


Såhär ligger hon nu, fast spegelvänd med benen åt höger. :)

Idag var vi på koll hos barnmorskan igen. Vi är där varannan vecka och idag var det dags att känna ordentligt hur Pyret ligger i magen. Jävlar vad hon klämde, långt ned som fan. Men där kände hon huvudet och kunde konstatera att Pyret är fixerad. Frågade om det är vanligt att dom vänder sig när dom väl fixerat sig och det är tydligen inte jättevanligt. Och som jag skrivit tidigare har hon liksom haft sin plats ända sen jag kände första sparkarna, det bådade också gott. Det är också typ "tomt" på vänstra sidan av magen och hårt på den högra, så det är där allt händer. :) Tog lite blodprover förra veckan och allt visade bra, likaså bäbisens hjärtljud och mitt magmått. 

Känns skönt att veta att det inte är några avvikelser så här långt och jag hoppas verkligen att vi får en frisk bäbis. Och att vi klarar förlossningen utan svåra komplikationer. Som jag skrivit några gånger nu känner jag mig verkligen redo och taggad på förlossningen. Trodde inte att jag skulle känna mig såhär tuff men nu jäklar är jag redo (på utsatt datum, glöm inte det Pyret). Jag litar på att min kropp vet vad den ska göra och det ska bli häftigt att se hur det kommer att gå. 


Kommentera inlägget här: