hannacarin

Lite tankar...

Kategori: Allmänt


Idag har jag kört första maskinen med bäbiskläder. Helt sjukt känner jag...! Poletten trillar väl ner när vi har henne i famnen, men ändå, lite borde man väl haja redan nu? Tre och en halv vecka kvar och det kan ske typ närsomhelst egentligen. Hoppas inte, men man vet aldrig. Jag tror på 4 mars 2016. 

Det är tungt nu. Faktiskt. Får rejäla värmesvallningar och det känns som om jag ska gå under av svett. Fräscht. Och när jag blir sådär sjukt varm mår jag också illa som en tok. Har även märkt att jag har börjat må illa när jag sitter bredvid i bilen. Allt detta bara på några dagar. Tänker på er som har spytt mycket under era graviditeter, fy fan vad impad jag är att ni inte självdör. Jag är superdålig på att hantera just illamående och jag är så tacksam att jag klarat mig såpass bra som jag gjort. 

Gick på stan förut och svettades såklart som en dåre. Planen var att köpa typ två amningströjor och ett par mjukisbrallor. Håller på att fixa lite saker till "förlossningsväskan" och även om det inte gick riktigt som planerat har jag typ allt jag vill ha med mig klart nu. Dock hittade jag ju inga amningströjor för alla som ammar har tydligen XS på sina tröjor. Tack och dra fan åt h**vete känner jag till alla klädaffärer som helt har glömt bort anledningen till att dom faktiskt kan sälja barnkläder. Fanns amningslinnen men hittade vanliga som kändes bättre men för halva priset. Vill inte köpa på mig massa amningsgrejer innan hon kommer, vet ju helt ärligt inte ens om jag kan få igång amningen än. Men nu har jag det allra nödvändigaste för att klara första tiden iaf, så tar jag det som det kommer sen. 

När det kommer till brallor har jag typ två par skönisar jag byter med här hemma och det känns lite för tunt. Vill ha ett par till som jag trivs i och som kan åka rätt ner i väskan och bara finnas där till det är dags för BB-tid. Knallade ner på Lindex undis-avdelning och hittade stället med pyjamaser för halva reapriset. Precis så mycket jag vill betala för alldeles förstora brallor jag aldrig mer kan använda.👌🏼 Plockade ut dom största och fulaste och fick punga ut en ynka femtiolapp. Hahaha. Se nedan. Hade faktiskt kunnat ta ett par L och inte XL inser jag nu.. Men nu blir dom aldrig för små iaf!😂😂
Notera också hur fint jag var tvungen att vika ned dom under magen.🙈 Fy fan alltså.. Jag är verkligen ingen snygg syn nu kan jag lova. 


Kommentera inlägget här: