hannacarin

Vägen tillbaka...

Kategori: Allmänt



Okej, det är bara att inse... Det kommer bli en hel bilder på den här smulan. Men hon är världens finaste (något partisk, men jag tror det är okej) så det går inte att låta bli. ;) 

Imorrn är det fyra veckor sedan förlossningen och jag står fortfarande still på ett vikttapp på ca 15-16 kg. Tror det var mina "gratiskilon" och nu behöver jag jobba för att tappa andra halvan. Känns tungt, men jag får skylla mig själv som inte alls skött kosten under graviditeten. Bestämde mig igår för att verkligen lägga ner mig nu för att så småningom komma i form. Bara godis och allt sånt på lördagar, det är första målet. Gå gör jag ju redan varje dag, ofta två gånger till och med, så där får jag liksom vara nöjd så länge. Ska börja köra lite övningar från appen mammamage den här veckan också, det är såna övningar man kan göra direkt efter förlossningen. Det är svårt att sätta upp ett mål för när jag ska vara tillbaka, det gäller ju att lyssna på kroppen så att jag inte går in i väggen direkt. Har varit lite seg i bäckenet sista två dagarna, men det kan vara pga att jag gått på lite intensivare med knipövningarna... Vill verkligen ta mig tillbaka smärtfritt och i bra takt så att det inte blir någon skit på vägen. 

KOMMENTARER:

  • Ida säger:
    2016-03-29 | 19:52:36

    Härligt att se massa bilder på den lilla, hur söt som helst!
    Urk, känner igen det där med att börja ta tag i kosten och hitta tillbaka, mindre kul men kommer kännas bra när man når fram. Själv inväntar jag fyraveckors-dagen (några moffa-dagar kvar), sen blir det fullt ös (i långsam takt) för min del.😅

    Svar: Tusen tack :) Du har inte nån blogg eller så? Kul att följas åt när man har kids födda bara några dagar i sär!
    Ja men fy.. Det där med att skynda långsamt är väl nått jag hatar egentligen men det är ju bara att gilla läget🙈 Hur snabbt kunde du typ springa och så efter första?
    Hanna Andersson

  • Ida säger:
    2016-04-02 | 15:59:58

    Nej tyvärr, ingen blogg. Men jag håller med, riktigt kul att följas och tycker det är jättekul när du lägger upp inlägg 😊 jag kommer ju bortöver ibland så är det så att det passar ngn gång kanske vi kan ta en sväng om med barnvagnar?
    Hmm, jag tror nog jag väntade ca 3 mån med H faktiskt, men gick väldigt mkt innan och ju mer kondisen kom tillbaka desto längre orkade man ju. Sen så snittades jag med H så jag vet inte riktigt hur skillnaden i läktid är?! Men jag tänkte vänta till efterbesiktningen iaf så får jag se när man vågar sig ut på första rundan sen 😅

    Svar: Ja men det vore ju superkul! Säg gärna till så ses jag gärna :) Aha du snittades då.. Ja men det kanske förändrar endel. Det jag känner kan bli problem är ju bäckenet, vågar liksom inte göra för mkt innan det känns helt hundra. Men det är svårt att veta när det känns helt hundra också tycker jag.. Men jag går två gånger tre km varje dag nu iaf, så får jag se vad hon säger på besiktningen, haha!
    Hanna Andersson

Kommentera inlägget här: