hannacarin

Högt och lågt

Kategori: Allmänt

Nu snurrar det på riktigt snabbt igen. Vi har fullt ös på jobbet och ena kollegan, hon som är köksansvarig, ligger hemma med magsjukan. Med en tredagars konferens på schemat denna veckan betyder det att jag har spenderat i stort sett all arbetstid i köket. Alla besökare har iaf fått frulle, lunch och EM-fika varje dag och ingen har klagat så jag antar att det har varit ok. Är inte speciellt bekväm att stå i köket men har äntligen övervunnit min rädsla för att baka. Däremot inte min rädsla för att laga mat. Jag har noll självförtroende och noll känsla där. Men Klara och jag har kört ihop en del och det har som sagt blivit bra. Finns finfina recept att följa nästan hela tiden, väldigt skönt. 

(null)

(null)

(null)

(null)

Klara tipsade om livets loppis i helgen och idag åkte jag, mamma och Linnéa äntligen dit! Åh vad fina grejer det var, kan verkligen tipzzzza!! Lite dyrt kanske, för vissa saker, men ändå helt ok. Köpte ett grönt skåp som ska upp på väggen i Ebbas rum, en röd sypuff (som med all säkerhet i världen aldrig kommer ha sysaker i sig) att ha här i vardagsrummet, köpte också en bongotrumma😂😂😂😂 Är man troget fan till serien  Big Bang så vet man avsnittet när Sheldon slutar klippa sig och börjar spela bongo. Emil älskar det avsnittet så när den här svincoola trumman kostade en 50-lapp kunde jag inte hejda mig😂😂😂 Köpte också ett par fina svarta tumvantar i nått fint material. Istället för skinnhandskar kan jag ha dessa fina vantar. A för att summera: grym loppis, sjuka inköp och svinnöjd Hanna. 

(null)

Vårt barn är till störst del lik sin far. Hon har min näsa och min kroppsform, men i övrigt har farsarvet landat starkast. Utom en sak, sömnen. Som vi trynar på morgonen och som vi hatar att lägga oss. I förrgår drog hon igång en Jedi-session runt halv åtta-tiden och var väl inte klar på en timme kanske😂😅 Emil sliter sitt hår och jag älskart. Oftast. 

(null)

Okej kommer aldrig sluta bomba er med denna klassiska duon. Älskar ihjäl dom verkligen. 

(null)

I lördags var det kalas för mormor så efter sjukdagar och tråktider helt instängd här hemma kammade jag till mig och fick på mig något annat än mysbrallan. Så underbart! 
Kommentera inlägget här: