hannacarin

Lyckliga barndomen...

Kategori: Allmänt

(null)

(null)

"Jag vet! Vi går ut och bygger en snögubbe Ebba, det blir kul." 
Barnet vill inte gå ut. Inte ha vantar. Helst bara ha klänning och inga strumpor. Nappen! Måste ha nappen, så lite bråk om den också. Kommer tillslut ut och det är snålblåst gråkallt och bara allmänt äckel-väder. Barnet sätter sig på stenarna bredvid trappen och vill inte vara med. Vilket slutar med att jag rullar och fixar den där jäkla gubben helt själv. När hon inspekterat den börjar hon förstöra den. Men där mina vänner sa mamman stopp! Har jag fixat en snögubbe enbart för hennes skull i jävla skitväder ska hon fasen INTE förstöra den. Så vi gick in. 

Allt som allt kanske det här lyckliga barndomsminnet tog 25 min. Och det tog minst lika lång tid att klä på oss kan jag säga. (Slänger in en megastjärna till all förskolepersonal som klär dörti ungar varje dag. Fy fan alltså.)

Emil mår fortsatt inte bra, stackarn❤️ Alltså smärtan är borta men status är riktigt risig. Men vi kämpar på. Ebba öser på i ett tempo utan dess like här hemma, inte en lugn stund just nu. Tror hon säger mamma en miljon gånger per dag. Emil kan sitta bredvid henne, jag är i köket med typ vatten på och ändå skriker hon "mamma får jag... bla bla bla?". Helst sanslös, som att han inte existerar🤷🏽‍♀️ Imorrn (fredag) ska jag försöka mig ut på en tur med henne. Vet inte alls vart men vi behöver komma hemifrån lite känner jag. Alla julklappar och allt är ju förberett redan så shoppa behöver vi ju inte🙈 

Har börjat städa här hemma nu också, vill ha det rent och fräscht nu under jullovet och det har det icke varit här hemma. Så tvättmaskinen går varm, dammsugaren likaså. Ska ta tag i toaletten imorgon så att den är klar till helgen. Sen är det bara att hålla efter lite. 

Tips på kul aktivitet för kids som inte är Leos lekland?🤦🏽‍♀️

Kommentera inlägget här: