hannacarin

Lucky number SEVEN!

Kategori: Allmänt

Jag önskar så att jag kunde vara mer positivt inställd till min kropp, men så är ej fallet. Här bedriver jag bantning och chokladätande och chippadippa och klagan över extrakilon och det får ni stå ut med. Igår hände dock en stor grej i mitt vikt-liv. Det stod för första gången sen september 2015 en sjua först på min morgonvikt. 79,7 kg vägde jag. Det var så jävla gött att se att det börjar röra på sig igen och nu är jag fan mer pepp än nånsin. 6,2 kg kvar till målvikten vilket faktiskt betyder att det inte längre är 15 kg kvar!!! 

Har fått höra på många håll sen Ebba kom att det inte gör så mycket med lite extrakilon, nästan alla har kvar dom, släpp det där med att ta dig ner till ursprungsvikten och lär dig att acceptera hur du ser ut nu. Alltså BULLSHIT! Den känslan jag hade när jag vägde 73-74 kg har jag aldrig haft i mitt vuxna liv tidigare. Jag kände mig fin i mina kläder, mådde bra över min vikt och har just nu en hel garderob som bara hänger där och väntar på mig. Jag tänker aldrig acceptera att jag ska se ut såhär resten av mitt liv. Så är det bara. Sen älskar jag mat och godis och snacks och därför kommer det ta ett tag tills jag når mitt mål. Men jag ska dit. Och ni som läste årets bucketlist vet att en av mina punkter på den är att komma i min "smal-garderob" det här året. Det kommer att ske, så är det bara. 

(null)

Innan året är slut kommer jag vara tillbaka i den här kroppen! Något degigare förmodligen men det spelar ingen roll, nått måste jag väl bju på ändå!

Kommentera inlägget här: