hannacarin

Ebbalus, Ebbison, Ebba, Lusen, Ebson....

Kategori: Allmänt

... Kärt barn har många namn. Vi kallar mini för allt möjligt och dom har till och med reagerat på dagis över alla olika saker folk kallar henne😂 Stackars onge! Fast kul också tycker jag. Smeknamn är väldigt kul, om det inte är för att mobba/vara dum såklart. 

(null)

Vår älskade lilla onge är nu två år och fyra månader. Jag kommer aldrig bli den som säger att hon är 28 månader. Alltså att räkna ut lite snabbt en unges ålder när du står där på Ica och frågar och får svaret 628 månader. Öhhhh?! Nu råkade det bli typ 52 bast så det var rätt osannolikt att jag skulle behöva räkna ut just det😂😂😂 Men jag säger att Ebba snart är 2,5 år om någon frågar. Orkar inte krångla med månader😅 

(null)

Hon är en stor personlighet i en minikropp. Hon är sjukt rolig, vi skrattar ihjäl oss varje dag. Bråkar och klämmer fram tårar minst en gång om dagen. Kompromissar tusen gånger. Äter minst en glass om dagen (det är ju ändå svinvarmt och hon får bara äta glass som sötsak #momoftheyear). Just nu går det lite trögt med käket och hon är sjukt medveten om att det är det enda hon kan styra över helt. Vissa dagar äter hon som en häst men oftast pillas det i varenda måltid. Hon älskar ärtor och broccoli, bulgur, ALLA bär och vatten i mängder. Äter helst inte köttbitar, men slukar köttbullar. Gillar inte mjölk men äter gärna fil/youghurt. Favoritglassarna är Päronsplit och GB Sandwish. 


Vi övar just nu på att skippa blöja och använda trosor eller vara nakenfis istället. Och det går riktigt bra! Hon gör både nummer ett och nummer två på toaletten. Jag är dålig på att använda pottan men vi har en sån mini-ring på toan så den kör hon och jag mest med. Idag åkte vi bil till och från mamma och pappa utan blöja och det gick väldigt bra. På hemvägen sa hon att hon behövde kissa så jag stannade vid sidan av vägen och mycket riktigt behövde hon det. Då blev jag stolt som fan!❤️ Hon blir så stor! Nätterna har vi inga planer att få blöjfria än på ett tag. Hon dricker ju kopiösa mängder vatten den här ongen så blöjorna är rätt fulla på morgonen. Dagtid är största fokuset nu. 

Ebba har ju pratat en längre tid och hon fortsätter att snacka! Herregud hon har sånt ordförråd, fattar inte hur hon kan snappa upp saker så fort. Och sakerna hon säger, alltså jag skrattar ihjäl mig. Igår säger hon till mig och Emil att hon är trött. Jag frågar varför och hon svarar att hon varit och jobbat😂 Jaha, vart då frågar jag? - I Karlstad. Jaha, vad har du gjort på jobbet då? - Jag har ätit glass😂😂😂 Skön uppfattning om arbetslivet ändå🙈 Såna här saker kommer det konstant alltså. Man får verkligen svar på tal om man frågar henne nått! 

(null)

En favoritgrej som hon gör just nu är att springa ifrån oss så fort hon får chansen. Speciellt här hemma. Vi ska iväg och går mot bilen, och när man tittar bort en millisekund typ för att ta fram nyckeln, så drar hon en Usain Bolt och drar så fort hon kan. Sånt sker stup i kvarten. Kanske vi leker på gården så får hon feeling och jag får rusa efter i bikini. NOLL sugen på det just då kan jag säga😂 Hon däremot skrattar ihjäl sig och löper vidare. 


Kommentera inlägget här: