hannacarin

Frånvaro.

Kategori: Allmänt

Har varit lite seg med att uppdatera bloggen på senaste tiden. Tycker mest att vardagen flyter på nu i ett rasande tempo och man hinner varken med tvätthögar, dammtussar eller att uppdatera bloggen. Ändå gör jag inte speciellt mycket? Emil blir galen emellanåt och tvättar tvätt som en besatt och lagar mat på löpande band. Det resulterar i att vi har jättemycket ren tvätt. Fast i ett enda kaos ovikt. Och jag har dåligt samvete för att jag bara steker korv/köttbullar och kokar mackisar till Ebba. Men vi är ute. Vi njuter av att Sverige levererar ett så inåt helvete grymt sommarväder och carpar diem i solen. Ebba badar, grejar i trädgården, leker i lekparken och äter glass. Om och om igen. Och så tänker jag att det kan få vara så just nu? Tvätten kan jag vika en sen kväll istället. Och dammsuga gör vi bara om det kommer någon på besök. Mat är ju aldrig kul att laga så det är väl egentligen ingen skillnad nu mot en vinterdag, haha. 

Jag är faktiskt väldigt tacksam för att Emil tar tag i situationen och styr upp hemmet ibland. Han är jättebra på det. Jag kommer liksom inte för mig. Plocka är mer min grej. Allt ska ligga på sin plats och det får helst inte vara rörigt. Där ligger Emil definitivt i lä. Men om det finns en massa tvätt att tvätta och golv att dammsuga och avancerad mat att laga, äh det är inte så viktigt. Tycker jag. Men så skulle jag ju kunna leva på smörgås resten av livet också. När Emil och Ebba var i Lund sista gången nu så lurade mamma hem mig på mat hos dom varje dag, för hon vet att jag inte äter annars. Då lever jag på toast och livet är en fest. 

Nu till något helt annat. Vi sitter på tåget för att ta 24 timmars paus från vardagen. Eminem uppträder på Friends ikväll och vi kommer att vara där. Åker med Adam och Samuel bor kvar över natten i Stockholm. Adam bokade rum på Amaranten, blir kul att pröva, har aldrig bott där. Ska också bli sjukt jävla kul att se Eminem. Helt ärligt vilken idol han har varit. Hela högstadiet när jag och Lotta var hiphopare var han guden. Sen har jag lyssnat lite till och från under alla år efter det. Så det ska bli spännande det här! Hoppas inte att vi blir besvikna😅

Fyra veckor kvar till semester också. Känns helt ärligt som en evighet. Ändå hade jag ju fem dagar nu över midsommar. För övrigt fem helt underbara dagar där vi bara va’ hela familjen och hade det nice. Men tillbaka till semestern. Fyra veckor känns lite tungt, dom flesta har redan gått redan. Men då har jag mitt kvar å andra sidan, får tänka så. Är väldigt tacksam för att jag ens får semester, förra året hade jag ju ingen och det var inte kul alls. 

Bröllisplanerna flyter på också, men det tar vi i ett separat inlägg. Vill dock tacka enormt för alla bra förslag vi fått! Så himla bra lokaler och snart har vi kikat på två av dom! 


Kommentera inlägget här: