hannacarin

Brölliset.

Kategori: Allmänt

Alltså vi skulle behöva prata lite mer om att jag och Emil ska gänga oss nästa år. Gifta oss och kila stadigt på riktigt. Herregud!!! Känns rätt overkligt samtidigt som det känns väldigt självklart. Han är mitt livs kärlek och även om vi nu kilat stadigt i snart sju år så blir det ju en annan grej att faktiskt vara gifta, man och hustru. 

Planeringen för detta event är i rull och vi har väl ändå spikat några saker. Dock inte lokal och eventuell vigselplats. Typ det viktigaste😂 Men jag är tydligen så jäkla kräsen där så det verkar helt omöjligt att komma fram till något. Jag vill inte gifta mig i Forshagas kyrka för att jag tycker att den är mörk och deppig, och det är ju inte så att vi går runt och har svinmycket anknytning till någon annan kyrka direkt. Emil är väldigt flexibel och kämpar för att vi ska klura ut nått bra, kredd till han för det. :) Alla tips mottages tacksamt! Hade vi inte varit så jäkla många hade jag absolut kunnat tänka mig att bli vigd i trädgården. Men att rodda ihop det känns sjukt meckigt. 

Jag skulle vilja ha bröllopsmiddagen och festen i en stor "lada" typ. Alltså en sån typ av lokal. Högt i tak. Helst runda bord. Eller plats att ställa ihop till större kvadrater typ. Vill inte ha långbord helst. Bra yta för bar och dansgolv. Rymligt kök. Fin omgivning, gärna med vatten. Ligga inom 2-3 mils avstånd från Karlstad, åt det här hållet helst. Alltså vem sa att man inte får drömma?! Hjälp mig nu hitta den här lokalen😘😉

När det kommer till klänningen har jag faktiskt klurat en del och har sen april kommit på en idé. Eftersom Joanna är konstnär och väldigt duktig på att skapa det mesta som kommer i hennes väg har jag frågat henne ifall hon skulle vilja sy den åt mig. Tänker att hon och jag åker runt så jag får pröva lite olika klänningar för att få inspiration och sen kör vi igång med min. Om hon nu vill. Har precis frågat så jag sa att hon skulle fundera lite innan hon bestämmer sig :) Men det hade varit en stor ära att få bära en klänning som en av ens bästa vänner gjort. Får typ gåshud när jag tänker på det. 





KOMMENTARER:

  • Ida säger:
    2018-06-21 | 21:55:15

    Stort grattis till kommande giftermålet 😊
    Jag vet inte alls hur lokalerna ser ut, och kanske lite långt bort, men jag vet att en del har bröllop i Ransäter 🙃 kanske något att kika på ☺️

  • Anna Granath säger:
    2018-06-28 | 18:03:30

    Men åh, grattis!! Det ÄR faktiskt ngt speciellt med att vara gift 😍
    Ett tips är att spana in Almars Krog om ni inte redan gjort det. Deras loft är som en underbar lada, maten skitgod och man kan ha vigseln ute i trädgården. Dessutom nära och bra! Hälsa från mig :)
    //Anna

    Svar: Tack Anna😘 Kul att höra att det faktiskt är så, och inte bara en myt! Ser fram emot vår dag så himla mycket😍 Almars krog har jag faktiskt fått tips om. Tyvärr räcker inte vår budget till det, vi måste köpa mat och dryck själva. Men vi har varit och kikat på Trossnäs Gård. Där var det väldigt fint!
    Hanna Andersson

Kommentera inlägget här: