hannacarin

Äh lite magsjuka bara.

Kategori: Allmänt

(null)

Igår när jag gick upp och la mig vid tolv hade Ebba precis vaknat. Händer titt som tätt att hon gör det om nätterna, inget konstigt. Men igår kunde hon absolut inte somna om. Klagade på ont i magen och snurrade runt 6282 varv i sängen. När klockan var 04 tog jag med henne ner till soffan och satte på en film. En halvtimme senare kom spyan. Hon blev som förbytt efter det och det märktes så väl att hon mådde bättre på stört. Upp i badkaret och tvättade henne, sen fick hon bada lite. Vid det här laget visste jag fan knappt mitt eget namn. När klockan slog 5.30 fick jag henne att somna i soffan och slocknade kort efter det. 

Att vara vaken ett dygn i sträck är fan igen lek alltså. Herregud jag har nog somnat hundra gånger under dagen känns det som. Typ små mikronaps. Ingen mer spya än så länge men jag misstänker att det kommer nått nu under natten, hon klagade på illamående när jag la henne förut. Hoppas att det inte blir mer, varken för henne eller för någon av oss andra. Magsjukan suger verkligen! 

Okej nu ska jag försöka sova. Håll tummarna för oss att vi klarar oss utan mer spya!


Kommentera inlägget här: