hannacarin

VABB

Kategori: Allmänt

(null)

Ja då var det dags för första vabben sen förskolestart. Är ändå sjukt tacksam att hon hållt sig frisk så himla länge nu! Nästan två månader på förskolan innan det blev sjukstuga. Men natt till tisdag körde hon en riktig otäck grej, falsk krupp. Hade precis lagt mig när jag hörde henne inne i sitt rum och den hostan alltså. Typ ett ihåligt skällande ljud, svårt att förklara men jag har aldrig hört nått så obehagligt ljud komma från en människa förut. Blev lite rädd men vi körde på med Bisolvon och sen fick hon fortsätta sova natten på mitt bröst. Dels så att det skulle bli lite höjd på huvudet, och dels för att jag skulle kunna höra snabbt ifall hon skulle sätta igång igen. Jag sov inte speciellt bra under natten kan jag säga, men mini fick ro tillslut och sov rätt okej tror jag och det är det viktigaste. Idag har hon däremot varit sjukt snorig och bara lite hostig. Allmäntillståndet hos henne vid sjukdom är som vanligt rätt bra. Men viktigt att vara hemma för hostans skull känner jag, vill absolut inte att hon ska dra igång inatt igen. Så obehagligt och jobbigt för henne.  

Blir hemma imorrn igen så får vi se status efter det. Hoppas såklart att hon ska bli bättre så att förskolan ska bli aktuellt i slutet av veckan, men tidigare erfarenhet säger att det är bäst att låta henne vara hemma och vila så länge som möjligt. Brukar bli bäst då.

Kommentera inlägget här: