hannacarin

Livet.

Kategori: Allmänt

Har senaste 2,5 veckan gått runt konstant hungrig, har med andra ord kört igång med kaloriräkningen igen. Jippi! Not. Det suger såklart! Men jag har ett gäng kilon kvar innan jag kan återgå till min vanliga garderob och enligt min bucketlist är det i år jag ska komma i allt igen. Sen råkar det stunda ett bröllop nästa år och jag vill väldigt gärna kunna se tillbaka på alla bilder därifrån och känna mig fin. 

Har tappat 2,5 kg än så länge. Typ semesterkilona😂 Landade idag på 80 kg blankt vilket betyder att jag har exakt sju kg kvar tills jag är framme vid mitt mål. Är sjukt fokuserad och taggad och ska bara ösa på tills det står 73 på vågen. Just nu finns det inget annat och trots att jag inte kan träna så mkt (eller rättare sagt - träna det jag vill) så är det bara att köra. Förra hösten gick jag ner 6,5 kg så denna hösten borde väl 9,5 kg vara helt rimligt?! Drömmer om pizza, pommes, chippadippa och hamburgare. Men nöjer mig med lite choklad varje dag. Fördelen med att räkna just kalorier - man kan äta vad man vill så länge det är inom dagsintaget. Så nu får ni heja på mig och invänta min nya superkropp. 

Vill ändå säga en sak som går emot allt vad jag just nu gör. Och det är att den här sommaren landade jag i min kropp på ett sätt som jag inte tidigare gjort. Det var ungefär tusen grader varmt så alla har haft på sig minimalt med kläder, inklusive jag själv. Och även om jag tyckt att det varit lite tufft med korta shorts och linnen har jag inte brytt mig ett skit om det. Jag har bara existerat, min kropp har funnits på stranden, på jobbet, i stan, på dansgolvet - i plagg som visat mycket av just kroppen. Skönt att känna så för en gångs skull. Dock så tycker jag det känns skit när jag ser kort på mig själv i den här sizen och vill få känna mig fin igen. Därav min bantning. Men känslan av att bara stänga av och inte bry sig är jävligt skön. Jag hoppas jag känner likadant resten av alla somrar jag ska leva. 

(null)

#tbt till mycket kropp, hud och värme. Sommaren 2018 jag saknar dig på så många sätt!!!
Kommentera inlägget här: