hannacarin

GBG treated us good

Kategori: Allmänt

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Tillbaka hemma igen efter en helg i Göteborg. Vi tog oss iväg och vi hade det hur jä*la bra som helst. Den här helgen var nödvändig för att bryta det negativa mönstret vi haft sedan två veckor innan jul. Emil har varit konstant sjuk och det tog honom tillslut även psykiskt, vilket jag förstår. Lalla runt på tabletter och knappt orka ha ögonen öppna är ungefär noll kul. Men nu har vi laddat batterierna och är redo för det nya året! 

Vi bodde på Comfort Hotel Göteborg, det låg ca 800 meter från centralstationen. Det bästa med hotellet var närheten till shopping och bra restauranger/barer samt att vi fick ett stort rum med grym utsikt över vattnet. Det sämsta med hotellet var de alldeles för mjuka sängarna, rätt fantasilös och kass frulle samt en jäkla lukt på hotellrummet. Nu är ju jag som vanligt jäkligt känslig mot lukter och det här var inget undantag. Luktade av en blandning av typ gammal tvål/kärring-gubbparfym, stark lukt som satt i hela helgen. Vet inte om det var nått dom tvättade lakanen i eller var det kom ifrån men det var inte nice. Så både för- och nackdelar tar vi med oss. 

Käkat har vi gjort helt på Sandras tips vilket var otroligt bra. På fredagen prövade vi hamburgerhaket The Barn. Utan att överdriva var det den bästa burgaren jag har ätit i hela mitt liv. Seriöst, åk till Göteborg bara för att pröva! På lördagen körde vi pizza på Brewers Beer Bar på tredjelång och det var en grymt god pizza! Definitivt på topplistan, kanske inte ettan men högt ändå. Plus var att Emil fick en grym öl-upplevelse, både där och på Omnipollo som vi tog efterrätten på. Avslutade lördagen med bio, Aquaman. Över förväntan bra film! 

Nu är vi tillbaka hemma med våra två tjejer och det är också skönt. Ebbas mamma-period verkar vända lite för hon har sagt att hon älskar pappa ungefär tjugo gånger sen vi kom hem❤️ Jag fick en "jag älskar dig" iaf😉 Emil drar igång och jobbar imorrn, jag med faSt bara trav. Sen är jag ledig tisdag. Till veckan är det onsdag-söndag som gäller på ordinarie jobb. 


Kommentera inlägget här: