hannacarin

Ovanan.

Kategori: Allmänt

(null)

Alltså något av det bästa jag gjort i mitt liv var att skicka in den där jobbansökan till receptionisttjänsten på Brigadmuseum. Fasen vilken fullträff! Grymma kollegor, ett väldigt roligt och varierande jobb och bra tider. Hur gick det till liksom?! Men det var nog min tur. Ett fast och bra jobb. Den här veckan har vår bagerska/café ansvariga B semester. Det betyder dock inte att vi slutar sälja fikabröd eller ställer in ärtsoppetorsdagen, utan det betyder bara att någon annan ska fixa det. 

Jag och Klara har därför delat på kökssysslorna och det har varit svinkul. Har för första gången i mitt liv bakat bullar helt själv! Alltså följt receptet såklart men gjort allt själv. Och jag har kokat sylt! Helt galet är det väl kanske inte för gemeneman men för mig är det fasen stort! Imorrn ska jag baka ännu fler, bullar är ju något vi har nybakat varje morgon, så det är stor ruljangs på det varje vecka. 

Nämnde tidigare att det skulle bli en intensiv vecka och det har det verkligen varit. Förra veckan gjorde jag sex dagar och det kändes inte ens. Nu har jag gjort tre än så länge och är helt slut😂 Men pga att vi har vår höstlovsaktivitet den här helgen har det varit sena repetitioner tisdag och torsdag så jag har gjort tiotimmarsdagar. Något som aldrig varit direkt jobbigt innan, men nu var det längesen och kroppen är inte riktigt van. Kul dock med intresset för vår spökvandring, Natt Brigadmuseet.Helt fullbokade spökvandringar fredag, lördag och måndag. Vi var med i både nwt och vf i början av förra veckan och efter det har vi blivit mailbombade. Väldigt roligt och väldigt intensivt! Älskar verkligen mitt jobb💗

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2018-10-26 | 09:27:17

    Heja dig, Hanna! /s

    Svar: ❤️❤️❤️
    Hanna Andersson

Kommentera inlägget här: