hannacarin

Ledig tisdag.

Kategori: Allmänt

(null)

(null)

Idag har jag varit bonusledig pga jobbar två röda dagar framöver. Inte trist, med bonusledighet alltså. Vi har maxat med lekparkshäng där Ebba gungat i en oändlighet. Två gånger har vi varit där, förmiddag och eftermiddag. Emellan det var vi in till stan för ett besök hos barnmorskan. Lillebrors hjärtljud var bra, magen mätte precis på kurvan och jag fick veta varför jag har ont. Ligament. Såna sitter där framme typ vid ljumsken och när man blir preggo tänjs dom där härligheterna och då kan det göra ont. Speciellt i perioder när magen växer extra mycket. Inget farligt dock. Jag kan fortsätta röra på mig, men får ta det i den takt det går. Såååå skönt. 

Har också köpt ett par nya skor till mini, i samband med turen till stan. Hon fick ett par ballerinaskor av mamma för några veckor sedan och hon har använt ihjäl dessa stackars skor så igår fick vi slänga dom. Förutom att dom stank fotsvett (förlåt för det morsarvet) så hade sulan lossnat fram vid tårna i båda skorna och började skava. Då sa vi tack och hej. Så vi lovade att hon skulle få köpa ett par nya idag. Satsade på ett par mer rejäla nu och inte lika plastiga, så får vi hopps att dom inte börjar lukta direkt😂 

Idag vid 08.15 vaknade jag av att Ebba började berätta en historia för mig. Hon sa att när hon hade varit på förskolan tidigare under morgonen så hade faster Anna och kusin Frida varit där. Dom hade varit utklädda till Spindelmannen och Captain America och hade försökt klättra över staketet till förskolan. Men då hade fröken Cissi ringt polisen så att dom inte skulle komma in😂😂😂 Eftersom hon har noll aning om vad det innebär att drömma tror hon såklart att sakerna har hänt lite tidigare den dagen, vilket blir lite knasigt att hänga med på i början innan man fattar vad det är hon pratar om😅😂❤️ Inte första gången hon drar såna här rövarhistorier heller så jag gissar på att hon drömmer en heeel del. Hon har pratat om en röd inbrottstjuv som hon och Emil sett i skogen också ett par gånger. Han sitter tydligen precis mitt emot garaget🤷🏽‍♀️
Kommentera inlägget här: