hannacarin

Fullt ös.

Kategori: Allmänt

(null)

(null)

(null)

Nu har mina två lediga dagar gått och imorgon är det dags för jobb igen. Vi har fördrivit dagarna med lite olika saker. Igår var vi mest på hemmaplan och var i lekparken och gungade i en hel evighet. Hon har gått från att knappt sitta en minut i gungorna till att enbart vilja gunga. Finns ju värre saker att göra än att gunga på mini i ungefär 45 minuter i och för sig. 

(null)

Igåreftermiddag fick jag feeling i sovrummet och drog igång ett litet projekt. Har ju velat göra om i det rummet ett tag nu men det finns andra saker som behöver göras före sovrummet. Typ ett barnrum till🙄 Men det går ju att göra ganska mycket med små medel så när Emil kom hem slog vi våra kloka ihop och gjorde om lite grann. Ut med stora vita byrån och in med den mindre röda. Mer plats för Jörgen i hörnet (blomman) och upp med tvättkorgarna bredvid byrån. Planschen är ny och vi har även plockat upp en Jesus och en dödskalle som sitter på den svarta väggen. Bytte matta och in med ny blomma i fönstret så var saken biff sen. Emil ville i början av projektet ta ut skilsmässa men jag tror han ångrade sig sen när vi var klara. Plus att det är jättesvårt att skilja sig när man inte ens är gift?! Tusen tack oavsett för att du alltid hakar på mina idéer älskade du❤️


(null)

(null)

(null)
(null)

Idag stod picknick på schemat och innan dess skulle vi baka chokladbollar. Som värsta tv-kocken förberedde jag chokladbollssmeten igår kväll så det var bara att rulla idag. Ebba valde strössel och jag körde klassiskt med kokos. Packade ner riskakor, Festis och vindruvor också och sen knallade vi iväg till abbortjärn. Tyvärr var det svinkallt pga noll sol. Men Ebba grävde lite sandslott, fikade och grejade nere vid vattnet så hon var supernöjd när vi gick hem. Och Penny fick bada så hon var nog lyckligast av alla🤷🏽‍♀️

Förutom picknick och chokladbollsbak har jag solat lite, när solen äntligen kom fram. Och sen slängde vi faktiskt ihop en rabarberpaj till Emil innan han kom hem. Han är risig som fasen och har ont i halsen så både jag och Ebbisen tyckte att han förtjänade lite god paj när han kom hem. Det var väldigt uppskattat kan jag säga😅 

Kommentera inlägget här: