hannacarin

Mini-spa och träning.

Kategori: Allmänt

(null)

(null)

(null)

För ett par veckor sen blev mamma och pappas nya badrum klart. Dom slog ut en vägg mellan det gamla badrummet och ett angränsande rum, renoverade big time och har nu fått ett riktigt stort badrum. Det är badkar, dusch och bastu. Jag har egentligen aldrig varit ett fan av bastu, men har på senare tid kommit att uppskatta det en del. Så idag tog jag kidsen och Penny bort till mamma, där gick vi först en långpromenad och sen hoppade jag in i bastun när vi kom hem. Ebba passade på att bada och Penny som är helt bakom flötet ibland fattade ingenting och skulle med in i bastun med mig. När hon inte fick det la hon sig en meter utanför bastudörren, som även där var rätt varmt såklart. Så inne i badrummet var vi två vuxna ett barn och en hund😂🤷🏽‍♀️ 

(null)

Sen jag fick Love har jag haft en del skit med kroppen tyvärr. Det började med att jag fick ont i ena foten, långt fram på "trampdynan" och ut i två tår, så fort jag går utan mina träningsskor. Det här kom nästan direkt efter förlossningen och har varit sen dess. Jag har haft ont i ryggen och varit i vila i en hel vecka. Jag har haft sträckning eller liknande i ena skinkan, så illa en gång att jag var tvungen att  bli hämtad under promenaden pga kunde inte gå efter ordning. Det där med foten har ju bara kommit när jag gått i vanliga skor och släpper så fort jag rör ordentligt på tårna eller tar av mig skon. Men efter att jag gått en del nu i typ en vecka, och även ökat på tempot rejält så vaknade jag igår morse med att det gjorde ont direkt jag började gå här inne. Så nu har jag gått två promenader sen dess men haft ont och inte kunnat gå lika bra eller snabbt. Det verkar liksom som att kroppen bara strejkar stup i kvarten. Jag var ju ändå lite fysisk under graviditeten och kände mig rätt stark. Tji fick jag😭 

Så nu på eftermiddagen när Emil kom hem gick jag ner och körde ett cykelpass i källaren istället för att ta en pw. 40 min och helt slut efteråt. Men bra såklart, får fortsätta cykla tills foten är bättre. Dröjer väl inte förrän nått händer så att jag inte kan använda den heller😭


Kommentera inlägget här: