hannacarin

Film någon?

Kategori: Allmänt

Hemmet är ostädat. Diskmaskinen är körd men ej urplockad och diskberget växer i och runt hon. Kläder är tvättade men ej uttagna för att tumlas eller hängas. Alla kräkgrejer ligger i en äckelhög och osar bacilusker. Jag har badat men ej tvättat håret och känner mig supersunkig. Måste bädda rent i sängen (obs finns ej kräkgrejer kvar, men känslan liksom). Det ligger böcker och leksaker och kläder och sjöns alla möjliga saker överallt. Tvn står på dygnet runt känns det som. Nemo, Doris, Hajar som hajar, Frost, Pettson&Findus, Bamse eller varför inte Madagaskar? Och just det! Barnet dissar isglass och vill hellre äta potatismos🙄

En onsdag mitt i livet hos en småbarnsfamilj med magsjukan. 

Jag har ofta ganska svårt att hantera att saker inte blir som det var bestämt. Sen Ebba kom till detta jordeliv sker ju det väldigt ofta. Bra träning för dig Hanna säger Emil, medan jag går runt i ett par dagar med hela världens tyngd på mina axlar och försöker ställa om mig. På fredag fyller Ebba år och kalas är bokat hela helgen. Jag har tagit ledigt och roddat och donat. Och nu blir det med största sannolikhet inget kalasande. Kanske söndag beroende på hur natten och morgondagen går för Ebba. Men lördagen ska vi skicka ut sms om imorrn och ställa in. Och det här är ju en typisk sån sak jag har assvårt för. Har räknat timmar i två dar nu och finurlat på hur vi ska få ihop det. Istället för att från början bara "äh, vi ställer in och tar det en annan dag, det är luuuugnt". Lite gammal hederlig manjana manjana liksom. 

Emil som jag sa tidigare inte känner ett skit ska imorrn fixa ett sista paket till Ebbison i alla fall. Paket har hon sett fram emot att få HUR mycket som helst så det ska hon självklart få av oss på fredag. Ballonger ska vi blåsa upp också! Och kanske lite pannkakstårta beroende på magens status. Våran lilla tvååring❤️



Kommentera inlägget här: