hannacarin

Jullov❤️

Kategori: Allmänt

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Ebba har jullov och Emil har semester/är pappaledig. Dagarna går ihop, man träffar släkt och vänner om vartannat, mellandagsshoppar lite, älskar det. Sen att regnet piskar i sidled och snön lyser med sin frånvaro får vi väl bara ta antar jag. Snart smäller det till och blir minusgrader ända fram till maj sa Emil imorse, stämmer säkert. 

Ebbas farmor har sovit här i en vecka, vilket har varit väldigt mysigt och framförallt har det varit ett lyckligt barnbarn här hemma kan jag lova. Dom har sovit ihop, gått på skräpjakt i skogen (heja heja heja!!) och gjort ungefär tusen saker till. De band mina barn får till andra vuxna i deras liv är så otroligt viktiga. Jag har vuxit upp med en väldigt tajt relation till både mina mor- och farföräldrar, och alla fyra finns fortfarande i mitt liv, något jag är sjukt tacksam för. Vi står varandra fortfarande nära och har så många fina minnen att dela, det är liksom ovärdeligt. Jag hoppas innerligt att Ebba och Love får uppleva detsamma.

Om två dagar är det nyår och med det kommer ett nytt år. 2019 har haft otroligt fina ljusglimtar men det har också varit ett tungt år, speciellt hösten. Mycket oroligheter i relationer kring oss har bidragit till att energin gått åt till annat än oss och vår familj. Det har såklart inte funnits tvivel till att finnas där, men det har brunnit så jäkla många småbränder överallt att man känt sig helt dränerad. Jag längtar efter att få starta ett nytt åt. Försöka få lite ny energi och känna mig pepp. 

Oavsett allt det tråkiga, kommer jag förevigt vara tacksam att 2019 gav oss en farfar, en mormor, ett barn och ett giftemål. Nu laddar vi för att 2020 ska ge oss ytterligare två barn, inte till oss direkt (tack och lov😂), men till älskade vänner, och sen en hel massa annat kul - Ebba blir fyra. Love blir ett. Och förhoppningsvis drar vi igång med vårt husbygge. Rätt in i kaklet, 2020 nu är vi redo❤️


Kommentera inlägget här: